Celloundervisning

Celloundervisning er en del af Randers Musikskoles undervisningstilbud. Celloens klang er mørk og smuk. Den tilhører de dybe strygere, og er så stor, at den må stå på gulvet.

Præsentation af cello

Strygerne er fundamentet i det klassiske symfoniorkester, men de er også fremragende soloinstrumenter.

Celloens klang er utrolig smuk, og man siger, at det er det instrument, der ligger tættest på menneskets stemme. Den bruges mest til klassisk musik, men bliver mere og mere populær i andre genre, som pop, rock og heavy metal.

Celloundervisningens formål er at skabe grundlag for musikalsk udfoldelse på et strygeinstrument. For at få glæde af at spille selv og sammen med andre, er det vigtigt, at man lærer sit instrument godt at kende.

Desuden har du mulighed for at deltage gratis i Strygeorkestret hver mandag eftermiddag på Musikskolen. Du skal blot huske at tilvælge det på tilmeldingen.

Undervisningsform: hold eller soloundervisning. Kan holdundervisning for 2 elever i 30 eller 50 minutter ikke tilbydes, vil du i stedet få tilbudt soloundervisning i 15 eller 25 minutter til prisen for solo 15 eller 25 minutter.