Trompetundervisning

Trompetundervisning er en del af Randers Musikskoles undervisningstilbud. Trompeten kan bruges som soloinstrument, men lyder allerbedst sammen med andre instrumenter – uanset om det er rytmisk eller klassisk musik.

Præsentation af trompet

Trompeten er et meget brugt instrument både inden for klassisk og rytmisk musik. Den kendes fra symfoniorkestre, barokmusik, kammermusik, musicals og jazz-bands, så trompet kan dyrkes af folk med enhver "musiksmag".

Trompeten tilhører messinggruppen sammen med cornet, horn, jagthorn, euphonium, basun og tuba.

Der er meget gode sammenspilsmuligheder både rytmiske og klassiske for trompet. Man er derfor også velkommen til at spille sammen med andre i musikskolens messingensemble.

Yngre elever er velkommen til at starte på kornet, før de skifter til trompeten.

Randers Musikskole har også et introtilbud for børn i 0-2 klasse kaldet trompetboblerne, som du kan læse om her.

Har du brug for vejledning til køb af instrument, står læreren gerne til rådighed.

Man er også velkommen til at spille sammen med andre i musikskolens messingensemble.