Børnerytmik 0-6 år

Børnerytmik for de små er en del af Randers Musikskoles undervisningstilbud. Giv dit barn en god start på livet. Gå til børnerytmik. Et livsbekræftende samvær og nærvær i et musikalsk kreativt rum.

Præsentation af børnerytmik

Sjov og kreativ musikundervisning.

Styrk dit barns musikalitet, motorik og sans for sprog og rytme.

Vi synger kendte og nye børnesange. I en syngende og legende tilgang arbejder vi med musikkens grundelementer og styrker barnets iboende musikalitet.

Undervisningen tager udgangspunkt i det enkelte barns alder og udviklingstrin.
Inden for en tryg og hyggelig ramme udvikler dit barn ikke blot sine musikalske evner, men også sit sprog, motorik, koncentration og sociale kompetencer.

Der bliver benyttet klaver, guitar, bongotrommer, marimba, klangkasser og mange småinstrumenter som f.eks. maracas, triangel og rasleæg i undervisningen.

Sanserne skærpes og stimuleres også af leg og sang med sæbebobler, silketørklæder, bolde, fingerdukker mm. – kun fantasien sætter grænser.

Børn og voksne deltager sammen i et livsbekræftende samvær og nærvær i et musikalsk kreativt rum.

Find et hold der passer dig og dit barn/barnebarn :-)

I løbet af en sæson får I et stort repertoire af sange og lege til også at synge derhjemme. Vi laver en skøn sangmappe af de mange kopier.

Familiehold er et oplagt hold for søskende. Her er aktiviteter for både de små og de store. Undervisningen er dog fortrinsvis tilrettelagt efter de ældste på holdet - de små keder sig nemlig aldrig!

Er der handicap, der skal tages hensyn til, er man velkommen til at kontakte musikskolen og få en snak.

Undervisningen varetages af Birgitte Krag og undervisningen foregår i musikskolens lokaler på Mariagervej.