Keyboardundervisning

Keyboardundervisning er en del af Randers Musikskoles undervisningstilbud. Keyboardet er en slags elektrisk klaver med mulighed for at tilsætte automatisk akkompagnement i venstre hånd, med rytmeboks etc.

Præsentation af keyboard

I instrumentet er der oftest indbygget højttalere, ligesom der er mulighed for at tilkoble hovedtelefoner, så man kan sidde og øve i fred.På nær begynderstoffet udvælges repertoiret i samråd med eleverne, og undervisningen tilrettelægges på alle niveauer - fra begynderen til den professionelle musiker.

Genremæssigt er næsten alt muligt: dansk og udenlandsk pop og rock, jazz, TV- og filmtemaer, latin-amerikansk musik, evergreens, lettere klassiske stykker, elevernes eventuelle egne kompositioner - kort sagt underholdningsmusik i videste forstand.

Gennem de praktiske musikalske eksempler udvider vi kendskabet til tangent- og nodenavne, fingersætning, becifring, akkompagnement, basgange, improvisation og professionelle tips.

Randers Musikskole har også et introtilbud for børn i 0-1 klasse kaldet klaverboblerne, som du kan læse om her.

Du kan også supplere din undervisning ved at deltage i et af vores rytmiske orkestre.

Undervisningsform: hold eller soloundervisning. Kan holdundervisning for 2 elever i 30 eller 50 minutter ikke tilbydes, vil du i stedet få tilbudt soloundervisning i 15 eller 25 minutter til prisen for solo 15 eller 25 minutter.

Bemærk, at keyboardundervisningen på Langå Skole og Munkholmskolen er på begynderniveau uden noder.