Tromboneundervisning

Tromboneundervisning er en del af Randers Musikskoles undervisningstilbud. Trombonen er et meget charmerende messinginstrument, som klinger i det dybe leje, og er den musikalske bund i bigband og harmoniorkestre.

Præsentation af trombone

I tromboneundervisningen lærer du instrumentet at kende, og spiller forskellige musiknumre sammen med din lærer. Det er også sammen med din trombonelærer, at du finder ud af hvilken type musik du har lyst til at spille. Måske har du aldrig stiftet bekendtskab med jazz eller klassisk musik? Det er rigtig spændende, at spille forskellig musik sammen med din lærer.

Trombonen er et meget brugt instrument i sammenspil. Den kan alt det, som de andre instrumenter kan, plus lidt mere: glissader / rutsjebaner. Du ser trombonen i symfoniorkestre, garder, brassbands, rockbands, bigbands og mange andre sammenhæng. trombonen kan også spille solo og har en dejlig lyd, som er lige så alsidig som menneskets stemme.

Mange begynder med fordel at spille blokfløjte og skifter så over, når fysikken tillader det.

Undervisningsform: soloundervisning.