Banjoundervisning

Banjoundervisning er en del af Randers Musikskoles undervisningstilbud. Banjoen består af en rund træ- eller metal-ramme med stramt udspændt skind som på en tromme, med en påmonteret hals.

Præsentation af banjo

Banjoen kommer i flere variationer, og er brugt til adskillige og meget forskellige stilarter. De oftest fremkommende versioner er den 4-strengede tenorbanjo, den 5-strengede banjo, den 8-strengede mandolinbanjo, og den 4-strengede ukulelebanjo. Andre versioner er den langhalsede 4-strengede plectrumbanjo og den 6-strengede guitarbanjo.