Trommeundervisning

Trommeundervisning er en del af Randers Musikskoles undervisningstilbud. Trommesættet er en del af rytmegruppen, og indgår i alle musikalske genrer.

Præsentation af trommer

Trommeundervisning er super sjovt! Du får udfordret din kunnen både fysisk og mentalt og samtidigt meget intenst. Trommeslagere har et stort ansvar i bandsituationen, hvor man har ansvaret for at holde et orkester sammen og samtidig har et instrument, man ikke kan “gemme” sig bag. ” Et orkester er aldrig bedre end trommeslageren”.

Du kan få undervisning i alle stilarter - jazz, rock, latin, beats og hiphop for at nævne nogle stilarter samt lære at spille efter noder og spille trommer til din yndlingssang.

Du behøver ikke at eje et trommesæt fra starten, men vi anbefaler, at du anskaffer dig et sæt efter 2-3 måneders undervisning.

I trommetimerne arbejder vi med:

• Spilleteknik, hvordan holder du på stikkerne.
  • Øver trommesæt rytmer i alle stilarter efter niveau.
  • Træner rytme nodelæsning.
  • Vi spiller både på trommesæt og på øveplade for at dygtiggøre vores kunnen både teknisk og rytmisk.
  • Sommetider vil vi også bare spille med musik, eller jamme sammen for at få forståelse af, hvordan det er at have ansvar og “passe på” sin medspiller i en sammenspilssituation.

For at få udbytte af undervisningen, skal du være indstillet på at øve hjemme. Du har også mulighed for at deltage i et af vores rytmiske orkestre, når du har spillet trommer et par år.

Trommerne er ikke et soloinstrument. Derfor vil vi spille sammen i timerne og opfordre dig til at deltage i musikskolens bandtilbud.