Akustisk Guitarundervisning

Guitarundervisning er en del af Randers Musikskoles undervisningstilbud. Den akustiske guitar er et populært og alsidigt instrument. Den er et af de bredeste instrumenter vi har.

Præsentation af guitar

Alt fra Bach til Beatles klinger godt på guitar. Forholdsvis hurtigt kan du spille såvel alene som sammen med andre.

Eleven bliver indført i guitarens grundlæggende teknik, og lærer at spille efter noder, tabulatur, becifringer (akkorder) og gehør og meget mere inden for den type musik, som du tænder mest på.

Guitaren kan enten bruges alene eller sammen med andre. Den er rigtig velegnet til sammenspil, da man både kan spille melodi, akkorder og bas på den. Som guitarist kan du både være baggrunden og backe de andre op - eller du kan være i front og spille egne soloer.

Fra 10 års alderen er det muligt at starte på elguitar. Elguitaren fungerer rigtig godt som akkompagnement til (egen) sang, som soloinstrument eller som en del af et ensemble inden for alt rytmisk musik - rock, pop, jazz etc.

Man kan starte på den guitar man nu engang har. Dog er det vigtigt, at guitaren ikke er for stor.

Der er mulighed for også at supplere med sammenspil i vores guitarorkester eller vores rytmiske orkestre.

Startalder: fra 6 år. Elguitar fra 10 år.