Tubaundervisning

Tubaundervisning er en del af Randers Musikskoles undervisningstilbud. Tubaen er for dem som godt kan lide store instrumenter. Tuba er messinginstrumenternes bas, og kan både lave um-ba bas, men også spille lyriske soloer.

Præsentation af tuba

Tuba kendes fra symfoniorkestre, kammermusik, musicals og jazz-bands, så tubaen kan dyrkes af folk med enhver "musiksmag". Tuba tilhører messinggruppen sammen med trompet, cornet, horn, jagthorn, euphonium og basun.

Tubaen er overvejende et sammenspilsinstrument, som er uundværligt i ethvert messing- og harmoniorkester. Tubaen har dog også plads i symfoniorkestret, hvor den også optræder som soloinstrument.

Man er også velkommen til at spille sammen med andre i musikskolens messingensemble.

Undervisningsform: soloundervisning.