Sange med Mødre

Et fællesskab, som er dit trygge frirum frem til og efter fødslen

Sange med Mødre er et korforløb for gravide/mødre, der oplever, at graviditeten eller det at være mor kan være forbundet med svære følelser, nedtrykthed og uro.

I Sange med Mødre mødes vi i en gruppe på 6-8 kvinder en time om ugen i 12 uger med underviser Anette Buonaventzen, der er sanger og sangpædagog og har bred erfaring med at arbejde med sang som middel til bedre trivsel.

I gruppen bruger vi fællesskabet og sangen som middel til bedre trivsel og til at sætte ord og lyd på følelser og stemninger – også når følelserne er store og svære.

I Sange med Mødre er der også fokus på vejrtrækningen. Både som en metode til at finde ro i en hverdag, der kan være præget af uro, og som et redskab til at komme godt igennem en fødsel.

Du betaler ikke for at deltage.

Du behøver at have erfaring med at synge for at deltage.

I samarbejde med din jordemoder eller sundhedsplejerske tilmelder du dig det forløb, der er relevant for dig, ved at kontakte underviser Anette Buonaventzen på tlf. 26 84 26 62 eller mail: Anette.Buonaventsen.Trautner@randers.dk

• Hvis du henvender dig ifm. førfødselsforløbet, så send gerne din terminsdato og dit telefonnummer til Anette
  • Hvis du henvender dig ifm. efterfødselsforløbet, så send gerne alder på dit barn og dit telefonnummer til Anette.

Opstart 24. september 2024

• Før- og efterfødselsforløb: Her begynder du i forløbet, mens du er gravid og fortsætter på holdet efter din fødsel sammen med din baby.
    For gravide med termin ca. oktober/november: tirsdage kl. 11.00 - 12.00

• Efterfødselsforløb for mødre med babyer i alderen ca. 3. måneder til ca. 9 måneder. (du har selvfølgelig din baby med på holdet): tirsdage kl. 9.45 - 10.45
Forløbet strækker sig over følgende tirsdage

24. september, 1. oktober, 8. oktober, 22. oktober, 29. oktober, 5. november, 12. november, 19. november, 26. november, 3. december, 10. december, 17. december

Opstart 14. januar 2025

For gravide med termin ca. februar/marts: tirsdage kl. 11.00 - 12.00
Forløbet strækker sig over følgende tirsdage

14. januar, 21. januar, 28. januar, 4. februar, 18, februar, 25. februar, 4. marts, 11. marts, 18. marts, 25, marts, 1. april, 8. april

Om projektet

Sange med Mødre er et samarbejde, som Den Kreative Skole i Silkeborg har indgået med flere musik- og kulturskoler i Region Midt.
Breathe Melodies for Mums i London er inspirationen til Sange med Mødre.
Den verdensomspændende sundhedsorganisation WHO har iværksat projektet Music and Motherhood, der undersøger, hvordan man kan implementere korforløb som sundhedsfremme for mødre med en efterfødselsreaktion. Sange med Mødre fungerer også som case i Music and Motherhood.

Sange med Mødre er finansieret af Region Midtjyllands Kulturudviklingspulje.
Projektet er således både et regionalt og et globalt samarbejde.

Læs mere her:

www.sangemedmødre.dk